Dicas de livros que amamos e impactaram nossa vida

Orbi Comunicação Dicas de Livros

Aqui na Orbi nós amamos ler qualquer material e conteúdo! Mas, principalmente, temos uma paixão por livros, seja literatura ou teoria. Estamos sempre com um, dois ou até três livros na mochila, na escrivaninha ou na cabeceira da cama. Os livros são nossos verdadeiros companheiros tanto na busca de conhecimento como para relaxar. Por isso, no conteúdo de hoje, vamos trazer alguns livros que nos marcaram.

Lemos mais do que nunca em 2020 e continuamos em 2021, em especial porque ficamos mais em casa e as obras nos ajudaram a entender e processar o contexto surgido com a pandemia do coronavírus. Além disso, os livros são ótimas companhias, não é mesmo? Nós, Andressa e Glória (sócias e Líderes da Orbi), escolhemos cada uma dois livros que deixaram marcas e ensinamentos. Bora saber mais sobre as dicas de livros? Primeiro, a Andressa vai contar sobre as suas favoritas!

Realidade distópica, crítica social ou apenas a realidade sob outra ótica?

Olá, galera! Aqui é a Andressa. Que honra compartilhar com vocês algo que amo desde pequena: a leitura. Então, como podem imaginar, gosto de ler todos os tipos de obras. Mas, hoje trago Fahrenheit 451 que me causou grande impacto e me fez refletir muito sobre questões que discordo: o autoritarismo e a repulsa ao conhecimento. 

Assim, sempre defendi e acreditei na liberdade de expressão e escolhas (desde que não ultrapasse os limites da liberdade dos outros) e sou grande adepta aos estudos, desenvolvimento de habilidades e do saber. Por esse motivo, o livro de ficção científica publicado em 1953 pelo escritor norte-americano Ray Bradbury me cativou imensamente. A narrativa foi escrita em meio aos resultados da Segunda Guerra Mundial, sendo protagonizada por Guy Montag: bombeiro cujo trabalho é incendiar livros.

Isso mesmo que você leu! A realidade distópica dessa leitura reflete o nazismo e a década de 1950 no pós-guerra. Dessa forma, a censura era a principal forma de dominação da sociedade, criando histórias e crenças fictícias aos cidadãos: muitos dos personagens não lembravam do seu passado ou o porquê de agir dessa forma, apenas seguiam o que era dito.

Além disso, o livro é marcado por diversas simbologias: a começar pelo título “Fahrenheit 451”, que faz referência à temperatura ideal para iniciar a queima de papel, que corresponde a 233 graus celsius. Por sua vez, os uniformes e os títulos dos capítulos — são três no total: A lareira e a salamandra; A peneira e a areia; O brilho incendiário — são referências ao fogo, visto que a salamandra também é associada ao elemento.

A narrativa usa a metalinguagem, ou seja, possui seu próprio universo e contexto. Além disso, foi adaptada para cinemas e tornou-se representativa ainda nos tempos atuais. Principalmente, e sem spoilers, devido ao final subjetivo da obra, porém que traz a forte mensagem da importância do conhecimento em uma sociedade, sendo associada como meio de transformação social.

Rupi Kaur precisa estar nas nossas dicas de livros

Tanto eu quanto a Glória adoramos a Rupi e já devoramos todas as suas obras. Todavia, confesso que a minha grande paixão pela escritora, seus poemas e ilustrações surgiu no momento em que compreendi a importância do autoconhecimento. Sou agraciada por ter amigas psicólogas e sempre conversamos como o processo de descoberta de si mesmo é uma atividade terapêutica — não substitui a importância da terapia, viu?

Entretanto, hoje vou falar sobre o terceiro livro lançado da autora: Meu Corpo Minha Casa. Dessa vez, o leitor é levado à jornada de reflexão e questionamentos sobre si mesmo, revisando o passado de Rupi. Ao longo da leitura, somos imersos em traumas, relacionamentos, raízes, família, amigos e o empoderamento de si. Assim, ao expor momentos de intimidade, a autora nos faz sentir como é importante identificarmos o potencial que existe em cada um.

Além disso, compreendemos como somente nós mesmos somos capazes de descobrir isso. Tudo com muita sensibilidade e em um tom de conversa: entre a Rupi com ela mesma, conosco e da gente com a gente. Ademais, nos questionamos sobre o significado e o que é de fato o amor, aceitação e confiança para com os outros, bem como estarmos dispostos às mudanças em nossas vidas. Sem deixar de sempre olharmos para nós: o que podemos aceitar? O que queremos em nossas vidas? Até que ponto estamos nos anulando para agradar outras pessoas?

Assim, deixo esses questionamentos super importantes e as indicações dessas duas obras realmente impactantes para vocês. A primeira aborda questões sociais e a importância do conhecimento, do acesso à educação e do poder do saber como agente de transformação. Por sua vez, a segunda nos propõe o pensar e descobrir sobre nós, o outro e o eu. Então, deixo as próximas sugestões de leitura com a Glória, que com certeza terá livros ótimos para completar o conteúdo de hoje! 

Orbi Comunicação | Dicas de Livros

Você tem coragem de ser imperfeito(a)?

Oie, pessoal! É um prazer compartilhar leituras e ensinamentos, ainda mais em um momento tão delicado, que precisamos buscar apoio, novas explicações e soluções para os desafios. Primeiramente, vou indicar a obra magnífica da Brené Brown “A coragem de ser imperfeito”. Já tinha visto a palestra incrível da Brené na Netflix sobre coragem, vulnerabilidade e (im)perfeição. E, claro, me apaixonei (e me emocionei muito): super indico! A Brené realiza pesquisas acadêmicas há mais de 10 anos sobre as relações e comportamentos sociais, começando pela vergonha e cultura da escassez, chegando até a vulnerabilidade.

Para entender melhor: vivemos na cultura da escassez, ou seja, com o problema de nunca ser ou ter o bastante. Esse panorama floresce em sociedades com tendência à vergonha e à humilhação, somadas à comparação excessiva e desmotivação. Assim, ao desafiarmos esse ambiente, somos ousados! O oposto da escassez é ser suficiente, viver em plenitude e, segundo a Brené, agir e sentir com vulnerabilidade. 

Dessa forma, a vulnerabilidade costuma sofrer com o estereótipo de fraqueza, mas não é isso que significa de fato: “vulnerabilidade não é conhecer vitória ou derrota; é compreender a necessidade de ambas, é se envolver, se entregar por inteiro”. Para a autora, estamos aqui para criar vínculos com as pessoas e isso só é possível por meio da vulnerabilidade, a catalisadora da coragem, compaixão e conexões. 

Frente a isso, Brené conclui que já estamos cansados de sentir medo e é preciso superar a cultura da vergonha e humilhação que nos faz perder experiências significativas. Precisamos de coragem para explorar a nossa escuridão e, assim, descobrir o poder infinito da nossa própria luz. Agora, bora para a última obra das dicas de livros?

Mais dicas de livros: homo sapiens e os mitos compartilhados

Outro livro que me marcou muito, em termos de teoria e conhecimento, assim como de aprendizado para a vida foi o já famoso e super recomendado “Sapiens” do Yuval Noah Harari. O livro é tudo isso que dizem mesmo: e mais um pouco! O que acho mais incrível é que o autor se apropria de um tema que pode ser entendido muitas vezes como batido, ainda mais com movimentos que colocam o processo e aprendizados históricos de lado. Porém, ele reinventa a linha do tempo do ser humano, unindo duas áreas que possuem mais conexões do que imaginamos: história e biologia. O mundo por si só é multidisciplinar e complexo, não teria porque a nossa trajetória não ser assim também.

Portanto, para o autor, a humanidade se assentou sobre ficções. Assim, defende a ideia de que o ser humano conquistou o planeta terra por inteiro em vista da sua capacidade de cooperação em grande escala, imaginar coletivamente e a partir de mitos compartilhados. Além disso, traz essa ideia de mitos para a contemporaneidade, evidenciando que as instituições modernas funcionam sobre a mesma base dos primitivos.

Para exemplificar, faz uma comparação com os deuses glorificados na antiguidade e a marca Peugeot, que também é um produto da nossa imaginação coletiva. Sendo assim, desde a revolução cognitiva, os sapiens não vivem mais um estilo de vida natural. Isto é, há apenas escolhas culturais dentro de um conjunto de possibilidades imaginadas e compartilhadas. 

Curtiu nossas dicas de livros? São obras realmente incríveis e profundas! Também, temos um conteúdo super legal no Instagram: as #DicasOrbi, pode conferir por aqui. Além disso, falamos sobre a autobiografia de Michelle Obama e o que ela nos ensinou sobre propósito no blog. Por fim, nos conta: quais livros impactaram sua vida?

Um comentário sobre “Dicas de livros que amamos e impactaram nossa vida

  1. I’m happy to welcome you!

    Sending newsletters via forms into the “Contact us” section to the sites of business organizations via all countries of the world in any languages.

    website =» contact-forms.su

    WHAT IS THE MAILING OF INTERNET RESOURCES BY CONTACT FORMS?
    This is a type of mailing using the feedback forms that are located in the feedback section of the website and filled by our robot in automatic mode with a rate of a few thousand feedback forms per 1 minute, while the alphabetic and numeric code from the pictures (CAPTCHA) is also solved.
    After that, the letters including your commercial offers are sent to the mailboxes of businesses.
    When sending mailing by contact contact forms, it turns out that each site sends an e-mail “to itself” and, therefore, all e-mails arrive in the inbox of the exact e-mail address in which the organisation is ready to receive the business information.

    Unique Trade Offer:
    Fast one hundred percent notification of businesses and site owners about new offers.
    Search of new customers that other advertisements cannot find.

    THE MAIN AIM:
    Finding customers that cannot be found through other types of advertisements.

    Benefits:
    1.100% delivery of commercial messages.
    2.Increase of the customer base.
    3. Expansion of the market segment.
    4.Regionality and topic orientated mailings.
    5. Sending offers to company officials.
    6. Demand study.
    7. Conducting marketing campaigns.
    8. Studying public opinion and conducting surveys.
    9. Fast notofication.
    10. Cost.
    11. Entering the markets of other countries.

    Our advantages:
    1.When sending mailing by feedback forms, all e-mails arrive in the inbox folder. When sending bulk e-mails, this can reach up to five percent.

    2.When sending mailing by contact forms it is possible to send a few million letters per day to inbox folders. When sending e-mail newsletters a few thousands arrive in the inboxes, all the rest often either do not reach or arrive in the junk.

    3. When sending mailing by contact forms a letter does not get blocked by mails because it is sent from different internet resources. When sending e-mail newsletters it is possible to send a few thousands of those but nevertheless all the IP addresses from which the mailing is sent will be in “BAN”.

    4. When sending mailing by contact forms the very little amount of macros is used to form headings and text of the letter. When sending bulk e-mails, it is necessary to use synonyms («macros») for each word and create ten thousand various headings.

    5. A lot of businesses try to hide their email and only leave a contact form for contacting with them.

    6. When sending bulk e-mails, your cooperation offer is delivered to every employee of the company, (which causes discontent) compared to mailing by feedback forms where the information is received at the e-mail address specifically set up for business offers.

    7.50% of corporate e-mail addresses are located on free mail systems, they are poorly “searchable” by email, but when sending mailing by contact forms through these mail servers, all e-mails are hundred % delivered to the recipients.

    8. Only thirty-forty % of organisations are published in the directories within several years, and the rest are already placed in our WHOIS databases and are waiting for your commercial offers.
    Thus that e-mails of organisations from directories are filled with spam, which means that they will not have such profit as when sending mailing by contact forms using our the newest WHOIS databases.

    9. Any kind of stop words in the body or headings of the message can be sent through forms. When sending e-newsletters, such messages either are not delivered the recipient or arrive in a spam folder.
    The list of stop words of mail systems includes almost all phrases and words that encourage potential customers to take actions.

    Application:

    1. Expanding the customer base.
    2. Quick informing of marketplaces about new commercial offers.
    3. Informing directors.
    4.demand analysis.
    5. Conducting tenders.
    6.Conducting marketing campaigns.
    7.Studying public opinion and conducting surveys.
    8. Searching for customers internationally.

    Reasons for ordering this service:

    1. 100-percent delivery of your messages and commercial offers to millions of firms all over the world.
    Every site sends a e-mail to itself so all filters of mails are bypassed.

    2.Mailing by contact forms is an excellent way in in terms of conducting various researches of marketing, surveys and studies of public opinion on differenttype of activity and direction.
    When sending mailing by feedback forms, you will be sure that your message has been delivered to 100-percent of users of your product and service and if a product or service is “poorly promoted”, then the potential problem lies in other things, for example in cost.
    At the same time, within a week you will see demand for your own services and products, you will not have to spend money on renting premises and other more expensive and time-consuming marketing activities.

    3.Mailing by feedback forms is the quickest and the most economical way to get your service or product to the markets of other states.

    4. Mailing by feedback forms is a great tool for conducting different tenders.

    5.Monthly update of the database, as more than one hundred and fifty thousand new Internet resources, are registered all over the world every day, and you, in turn, get potentially new clients.

    6. Full geographical scope for all countries of the globe.

    7. We offer clients that you will not find through other types of advertisement.
    When sending mailing by feedback forms, you will be able to reach out that part of your clients, that are impossible to find automatically in another way.
    For instance, you will be able to send a commercial offer to those potential clients that were previously out of reach due to mail filters while sending e-mail newsletters.
    In reality, there is a unusual situation: organisations in the directories are completely spammed with all sorts of cooperation offers while very little or no e-mails are sent to the remaining ones.

    8. Unique technique of decrypting the CAPTCHA.
    There are services for unraveling numeric and alphabetic code (captcha/CAPTCHA). It costs one dollar to solve 1000 CAPTCHAs.
    It turns out that, processing 1 million websites our robot unravels one million captchas, which costs thousand $ only to decrypt captcha/CAPTCHA, and we provide this free for you!

    9. By ordering mailing by feedback forms, you are promoting your product or service not to separate people, but to entire collectives, for example domain zone .com, where more than 150 million business businesses from all countries are collected (we have got samples of them from international zones for every state).

    10. Mailing by feedback forms is also a type of SMS mailing
    Mailbox that is linked to the feedback form is the main e-mail address of businesses through which applications and cooperation offers are sent. This e-mail is also set up for cell phones as it is necessary to respond to the messages instantly so as not to misplace the application or the relevance of the cooperation offer.

    11. The base of every country also includes all joint businesses from all countries of the world working with or closely related to this country, for instance, diasporas and national communities.
    BAN, sanctions of search engines and mail systems?
    These mailings are an alternative to sending e-mail newsletters, therefore search sanctions and “BAN” do not apply to them.
    Mail service delivers the data of messages to the inbox folder, as it moves through the “warm communication channel” from the new IP address of the internet resource to the corporate email of the same site.
    Simply speaking, these mailings “live in letters” and e-mail filters do not respond to them, because mail systems have a certain trust in communication channels between sites and corporate e-mails.

    OUR DATABASES:
    You can buy our databases separately from the mailing by sending us a enquiry by feedback form.

    MORE THAN TWO THOUSAND WHOIS DATABASES BY DOMAIN ZONES AND COUNTRIES OF THE WHOLE WORLD.

    SELECTIONS OF DATABASES BY THE MAIN CONTINENTS.

    COLLECTIONS OF DATABASES BY THE MAIN WORLD LANGUAGES.

    SELECTIONS OF DATABASES BY THE MAIN CMS.

    COLLECTIONS OF DATABASES BY THE MAIN COUNTRIES.

    HOW TO MAKE AN PROMOTIONAL OFFER FOR MAILING BY CONTACT FORMS:
    The simplest text of the message + a few headings, the main goal is to interest the future customer, and they will read the rest on your website.
    Most likely, all ads on your subject are already on the Internet networks, use the search bar and choose the most suitable ones.
    The headings are substituted by a carousel from text file.
    Only messages in the text form are sent, links are inserted without problems, they are all “clickable”. If the potential customer needs pictures or more detailed information, then you should forward the client to visit your internet resource.

    In the letter:
    Text without pictures, since pictures do not pass through the feedback form.
    Your contact details:
    Website address:

    Fields to fill in:
    Name:
    Country:
    City:
    Internet resource:
    Several headings:
    Email for automatic responces:

    website =» contact-forms.su
    Price List =» contact-forms.su/en/price/

Deixe um comentário

O seu endereço de e-mail não será publicado.